Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

CaseMod - part 7

Tekeningetje


Het bovenste is de opening in de kast met de binnen en buitenmaat van het deel waar de zijkant overheen valt (dus zonder het front en de bovenkant). Daaronder de zijkant zelf met daarop wat ruimtes aangegeven die niet mogen worden aangetast. Ik wil twee raampies maken. Een ter hoogte van het mobo, zoals je wel vaker ziet in mods. In dit deel een 'inkeping' voor het handvat. Onder het handvat breder. Aan de voorkant loopt het vlak tot ter hoogte van de bovenkant van het handvat. Daar stopt het. In de kast zelf zit daar een draagverbinding van voor naar achter. Die wil ik dus laten wegvallen achter een stuk zijkant zonder raam.
Hierboven weer een nieuw vak. Dit vak net zo breed als het vak eronder. Hierachter zit de voeding en een brander. Wellicht dat ik hier een topfan in zet. Moet hoe dan ook wat kleur komen. Eigenlijk overweeg ik om zo'n zelfde bovenvak te maken aan de mobo kant van de kast. Maar dan kijk je dwars door de kast heen. Ik sprak net een vriend van me en die vond dat geen goed idee. Dus dat wordt nog even bedenken.

Ook ben ik op zoek gegaan naar wat plakplastic. Ik zie dat nu in een flink aantal mods. Dat is van de glimmende spul met een traanplaat motief. Alleen hoef ik dat motief niet. Gelukkig heeft de Gamma nog een oplossing hiervoor. Een of ander soort aluminium achtig plakplastic. Dikker spul, zwardere kwaliteit. Kun je op koelkasten, wasmachines, keukenkasten, enz. plakken. Daar is dus een hele mooie aluminium/bronsig achtige variant van. Maar ik heb me nog niet kunnen vinden in de prijs van 24 euro voor een stuk waar ik ongeveer 1/3 van nodig zal hebben.

Nog iets dat ik nog niet heb gevonden is rood plexiglas. Ik wil me voeding (en wellicht hdd/cd ophanging) afdekken met rood plexie en dit dan voorzien van een paar ledjes zodat het op de randen mooi oplicht. Maar eerst moet ik daarvoor rood plexie vinden. Als je het weet, roep het graag!

Reacties: Een reactie posten