Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

CaseMod - part 6

De binnenkant komt in de buurt. Die is, zoals al aangegeven, wat aan de slordige kant

En nu een paar foto's met de webcam. Zal niet veel beter zijn dan de mobiel. De digitale camera (van mijn vriendin) komt eraan. Maar tot die tijd moet het maar even hiermee.

Zoals wellicht te zien, da's een rood MSI board. Daar ga ik dus op verder werken. De verlichting wordt ook rood. Een van de dingen die ik erin wil staat al in de vorige post, een drietal ledjes. Deze wil ik vooraan plaatsen, achter het front. Anderaan heb ik namelijk een luchtinlaad. Daar waar lucht erin kan, kan licht eruit. Hiervoor wilde ik eerst gebruik maken van een rode ventilator. Maar er kan te weinig licht door de behuizing en dan ook nog door het front komen zodat dit nog enigszins mooi tot z'n recht komt. Vandaar losse verlichting daar.
Om de voorkant zo volledig mogelijk in een kleur te houden overweeg ik om ook het ledje van mijn powerlampie te vervangen voor een rode. Dan zitten daar twee rode ledjes. Dan blijven alleen de ledjes van cd cd-spelers en flop over. En ik heb nog niet besloten of ik deze ook aanpas. Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe. De DVD is al een geel/oranje led, dus dat valt niet teveel uit de toom. De brander is erg groen als er een cd in zit, maar die kan ook oranje branden (als ie aan het toasten is) en rood als je probeert tijdens het toasten de cd te verwijderen. Blijft nog over de floppy. Tja.

Nog meer licht aan de voorkant. Ik kwam bij Perfect Systems een heel leuk badge lampje tegen. Dat lijkt me ook erg stoer om erop te gooien. Hopelijk wordt het dan niet allemaal teveel. Dat levert dan in totaal dus wat rode lichtstralen aan de onderkant en dan halverweg een rode badge.

Dan de zijkanten. En de bovenkant. Aangezien ik vrij veel ruimte heb (full tower) heb ik boven het moederbord ruimte in de kast. Dit maakt het maken van een raam aan de moederbordkant dus logischer dan wanneer je een midi of mini tower gebruikt. Dus daar moet ik even over gaan denken.
Ik zat te denken aan twee ramen per kant. Een die op de 'normale' manier het mobo en kabels belicht en een die bovenin komt bij de voeding en loze ruimte. De bovenkant eventueel ook voorzien van een raam en waarschijnlijk een fan.

Kom ik gelijk bij een moeilijk punt aan. Al die fans. Ik heb ze namelijk totaal niet nodig. Ik houd me absoluut niet bezig met het overclocken van mijn bak. Het ding draait en wordt hooguit 40 graden. Alleen afgelopen zomer werd het warmer, maar toen was het buiten ook veel warmer. Toen heb ik twee kastventilatoren geplaatst. Gewoon standaard zwarte Coolmasters. Voor twee keer vijf euro was ik klaar. Als er raampies komen moet ik die dus eigenlijk wel vervangen voor gekleurde exemplaren. Maar gezien de prijzen van MyCom (zeven euro p.s.) valt dat nog redelijk mee. Dan is het wel een standaar ding natuurlijk. Niets variabele snelheden.

Later vast meer bedenkingen.

Reacties: Een reactie posten