Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

 Ubuntu Linux

Het gaat dan toch gebeuren, weet alleen niet precies wanneer.
Wat gaat gebeuren? Ik ga mijn laptop van het werk opnieuw installeren. Zelf Windows erop en zelf Linux erop. Of in elk geval dat laatste.
Op dit moment maak ik gebruik van Fedora 2. Deze is er ooit eens opgezet toen ik net in dienst kwam bij mijn huidige werkgever. Het tweaken is grotendeels gedaan door een collega. Heel fijn enzo, maar lekker werken doet het systeem niet. En het oogt al helemaal niet goed. Oftewel, tijd voor wat anders.

En nu kwam ik dus via een blog (effe kwijt welke) Ubuntu tegen. Weer een nieuwe versie van Linux. Het hele idee achter deze versie van Linux is dat deze geschikt is voor de niet ervaren gebruikers (that will be me) die eigenlijk niet veel weten van Linux en toch Linux willen/moeten gebruiken.
Er wordt gebruik gemaakt van standaard bekende producten als GNome en Debian. En wat vooral wel interessant is, althans volgens mij, het smoelt goed. Het heeft eigenlijk een beetje een Mac-achtige omgeving. Zelfs standaard een balkje bovenaan voor het 'startmenu'. Dus kort gezegd, die ga ik proberen. En als het niet bevalt heb ik gelijk een goede reden om eindelijk over te stappen naar Fedora 3. Fedora 4 beta schijnt nog wat te instabiel te zijn voor een gebruiker als ik.
Will be continued...

Link

Reacties: Een reactie posten