Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Spam aanpak

WebWereld meldt ons dat er weer een nieuwe actie wordt ondernomen tegen spammers:

Vier grote Amerikaanse internetbedrijven (AOL, EarthLink, Microsoft en Yahoo) pakken gezamenlijk 220 van de grootste spammers aan.
Ik weet een betere aanpak, maar die vereist denk ik ook wat overheids hulp. Laten we de bedrijven aanklagen die de middelen beschikbaar stellen aan de spammers. Dus ik ontvang een spambericht van een gebruiker met een Hotmail account. Ik probeer vervolgens niet de eigenaar van dit account te achterhalen, maar ik stel Microsoft direct aansprakelijk voor de schade die ik leid doordat de dienst Hotmail blijkbaar niet goed genoeg beveiligd is tegen het versturen van spam. Met een schappelijke vergoeding van bijvoorbeeld 1 euro per e-mail die ik ontvang van 1 adres.

Reacties: Een reactie posten