Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Geaard

Ik woon nu al een dikke 4 jaar niet meer thuis. Sinds die tijd heb ik op de verschillende woonruimten die ik heb gehad niet een keer een geaard stopcontact gehad. En volgens mij is dat onjuist.

Nou ben ik totaal niet op de hoogte van de regelgeving inzake geaarde stopcontacten, maar het lijkt mij dat iedere woning verplicht voorzien moet zijn van minimaal één geaard stopcontact. Dus als mijn woning bestaat uit een kamer (en 'openbare') ruimten, dan zou mijn kamer voorzien moeten zijn van een geaard stopcontact. In mijn vorige woonplaats hadden de twee kamers die ik daar heb gehad geen geaard stopcontact. En waar ik nu zit is dat ook het geval.
Maar. Ik heb dit eens voorgelegd aan de woningbouwvereniging en ze waren het zowaar met me eens. Althans, de persoon die ik daarover sprak. En deze goede man gaat het voor me uitzoeken! Dus wellicht dat mijn pc'tje(s) na jaren van eenzame aansluiting eindelijk voorzien worden van een geaarde aansluiting. En daarmee dat mijn speciale, veel te dure, stekkerdoos met overbelastingsbeveiliging en garantie tegen schade eindelijk tot zijn recht zal komen. Want die vereist een geaard stopcontact.
Het gaat me natuurlijk niet alleen om de computers. Ook koelkast, koffiezetter, waterkoker, enz. mag van mij best op een geaarde aansluiting.

Reacties: Een reactie posten