Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Achterdrager v. 2.0

Ik is blij.
Ik heb eindelijk een flinke upgrade gedaan aan mijn fiets, een Giant Expedition 1999. Sinds ik een paar jaar geleden nieuwe tassen heb gekocht van Agu, de Quarius, ben ik niet meer tevreden over het rijgedrag van de fiets met deze tassen eraan. Het nadeel is terug te leiden tot de wat onhandig geplaatste ophanging van de tassen. Deze zit namelijk dik 5 cm lager dan op andere tassen. Het gevolg is, dat de tassen dus een dikke 5 cm hoger hangen.

Nu levert de fietsenwinkel waar ik wel eens bijspring sinds enige tijd ook Tubus dragers. En dit zeer goede merk maakt ook een drager met een dubbele ophanging. Huh? Nou een tweede, verlaagde ophanging, waardoor het zwaartepunt van de tassen op de drager wordt verlaagd.

De onderste horizontale 'balk' die je ziet is de speciale verlaagde ophanging. Als ik mijn tassen eraan hang, dan komt de bovenkant van de tas gelijk met de bovenkant van het hoogste deel van de drager. Er kan dus nog het een en ander op de drager worden gebonden. De nog steeds aanwezige snelbinders lopen ook tussen de twee dragerdelen heen, waardoor deze behoorlijk ongestoord langs de tassen te gebruiken zijn.

Reacties: Een reactie posten