Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Auto niet meer lek

De auto is niet meer lek. Gelukkig.

De laatste anderhalve maand ofzo was er, tegen de verwachting in, water in de auto i.p.v. daarbuiten. De lekkage bevond zich ergens rechtsachter in de achterbak. De mat in de achterbak was wat nat en er was wat water in de bank getrokken.

Eergisteren ben ik eindelijk eens gaan uitzoeken hoe het ervoor stond. Tot mijn schrik was er beduidend meer water in de auto aanwezig dan gepland. De achterbank was doorweekt en onder de achterbank stond een centimeter of 2 water. De 'gaten' die voor eventueel afvoer moeten zorgen deden duidelijk niet hun werk.

Tijd voor een geschikte aanpak.
Eerst heb ik de auto maar leeggemaakt. Achterbank eruit (een AX is net een smart; een groot bouwpakket), matten eruit en water weg laten lopen door doppen te verwijderen uit de bodem. Vervolgens met gieter aan de buitenkant water over de auto gooien terwijl een huisgenoot aan de binnenkant op mocht letten waar het weer naar binnen liep.
Ineens geschreeuw. Was meer stromen dan lopen. De bevestiging van de rechterachterlichtunit was de oorzaak. De bovenste schroef hield blijkbaar voldoende ruimte over om ook wat water naar binnen te laten.
De overtollige ruimte is inmiddels gevuld met sileconenzooi.

De bank drogen was nog wat. Eerst buiten wat laten uitlekken. Toen op z'n kant voor de verwarming en de dag daarna op de lange kant bovenop de verwarming. Maar nu, twee dagen later, is de bank wel weer droog.

Aangezien ik toch aan de gang ging met de auto, heb ik ook gelijk wat andere zaken gedaan. Bijvoorbeeld de speakers. Maar ook de mat in de achterbak. De klitteband die de mat op een vaste plek moet houden zit nu weer vast. Dus dat moet tot betere resultaten leiden. En de zooi die ik tot nu toe in een plastic zak meeneem zit nu in een heel fout mandje dat met een spin op de plek wordt gehouden.
De zooi die ik meeneem is het gevolg van onze vorige auto, een duck. Daar had ik altijd wat gereedschap, olie en sleepketting voor bij me. En dat is zo gebleven in de nieuwere auto. Het blijft een Citroën.

Reacties: Een reactie posten