Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Project Speaker - part 1

Hoe bouw ik twee speakers voorin een Citroën AX? Liefst zonder daarbij de wijnrekken in de deur te verwijderen. Het is een driedeursmodel. Deze is niet, in tegenstelling tot een vijfdeurs, voorzien van uitsparingen in de deur voor speakers voorin.

Na een analyse daarstraks van de deur heb ik besloten dat het niet in de deur past. Het raam zit te dicht bij als het wordt geopend en het wijnrek wil ik niet kwijt. Dat hoort daar en blijft dus daar.
Het alternatief is echter ook niet mooi. Door gaten te maken in de (hoe zal het heten) handschoenvakken kunnen daar speakers worden geplaatst. Deze 'wijzen' dan omhoog. Aan de onderkant kun je dan goed met je voeten tegen de achterkant van de speaker aantrappen. Of dat ideaal is weet ik niet. Maar ik gok er even op, dat als het een heel slecht idee is, dat ik op de sloop wel wat vervangends kan vinden.

De ruimte waar de speaker in moet en de speaker zelf:

De combinatie:

Hopelijk valt dat redelijk subtiel en goed te combineren. Ik heb nog een stukkie hout liggen om het geheel iets steviger te maken.

Owja. Iets bewaren heeft geen zin als je niet heel goed onthoud waar je het bewaard en of je er daarna ook daadwerkelijk bij kunt.
Ik ga hier niet een foto van mijn schuur laten zien, maar daar ligt dus ergens de mal van de speakers. Dat zu best handig zijn bij het aftekenen van de juiste cirkel.

Reacties: Een reactie posten