Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Lelijke watermeter - part 2

Zoek de verschillen!

Gisteren is bij ons een nieuwe watermeter gemonteerd. Ik melde dit al vanwege het wat vreemde uiterlijk van het ding. Helaas bleek gisteravond ook dat de watermeter niet helemaal goed zat, er druppelde een kleine beetje water uit. Niets ernstigs op zich, emmertje eronder en morgen een monteur.
De monteur kwam dus vanmorgen. De man kijkt naar de watermeter en kijkt wat vreemder. Kijkt nog eens, opent het klepje en constateerd hetzelfde als ik deed deze morgen. De meter loopt achteruit. En inderdaad, de meter is in z'n geheel tegen de waterrichting in gemonteerd. Ondanks de aanwezigheid van een mooie pijl op het kreng toch verkeerd gemonteerd. Dit heeft weinig met Hydron te maken trouwens, zij hebben de meter niet gemonteerd. Daarvoor is een extern bureau ingeschakeld. Voor de goede orde, mocht je ooit een bedrijf zoeken voor vergelijkbare activiteiten, Roelofsen Infratechniek Nederland bv. lijkt met niet geheel de juiste keuze.

Vervolgens bleek vanmorgen, tijdens het losdraaien van de meter, dat de schroefdraad van de moeren (die hebben vast een echte naam die ik niet ken) zeer ver voorbij hun beste tijd zijn. De monteur had mijn hulp nodig voor het losdraaien. Niet dat ik zo sterk ben, maar twee grote tangen vasthouden en dichtknijpen om te draaien en tegen te draaien gaat toch wel erg ver.
De meter zit nu goed, de moeren nog niet. Helaas voor ons hebben we afwijkende buizen 3kub is vrij veel begreep ik. Maar is ook groot huis. Dus morgenochtend komt de goede man nog een keer om de boel te vervangen. Leuk, want dat houdt waarschijnlijk in dat ik wederom moet helpen.

Reacties: Een reactie posten