Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Grom@blogger #2

Vandaag weer even gekeken naar dat bloggerbalkding. Ik ben er nog steeds niet over te spreken, al moet ik toegeven dat het zoeken lekker werkt. Maar daar hebben we geen bloggerbalkding voor nodig. Daar kunnen we ook zelf wel een formpje voor in de opmaak opnemen.
De code die ik gebruikte heb ik iets bijgewerkt en is niet echt meer te lenen. De kunst zit in het toepassen van !important regels. Dat heeft blogger namelijk ook gedaan in hun @import stylesheet. Het leukste zou trouwens zijn als je een manier verzint om die @import uit te schakelen. Dan werkt mijn eerste oplossing namelijk fantastisch.

Maar wat gebeurt er. Blogger gaat van wat dingen uit. Een van die zaken is dat je gebruik maakt van of hun template of dat je heel logisch je eigen template/stylesheet opbouwd. Oftewel, dat je een element header hebt. Daaraan wordt een margin-top meegegeven van 50px. En met een !important. En nu komt het! Een !important in de normale stylesheet is belangrijker dan in een @import stylesheet. Dus de:

header {margin-top: 0.2em !important;}

in mijn stylesheet is belangrijker dan de:

header {margin-top: 50px !important;}

in de @import stylesheet.
Met deze actie begint de opmaak van mijn blog dus weer netjes op 0.2em van de bovenkant (of welke hoogte je hier ook voor opgeeft). Vervolgens is het nog zo dat je die bovenbalk uit moet schakelen. Ik heb mijn vorige code iets aangepast. Nu met een transparantie en nog wat extra !important deeltjes erin. De z-index was niet nodig, dus die is er weer uit. Erbij is een regel over de border-bottom. Die moet ook heel belangrijk zijn, want anders heb je zo'n domme witte balk dwars door de bovenkant van site lopen. Is lelijk.

#b-navbar, #b-logo, #b-search, #b-more, #b-getorpost, #b-next, #b-this, #b-query, #b-searchbtn, #b-blogthis, #space-for-ie {
display: none !important;
background-color: transparent !important;
border-bottom: 0px !important;
}

Feel free to share.

Keywords (iedereen helpen die via Google naar een oplossing zoekt ;-)): disable bloggerbar, disable blogger toolbar, bar, blogger bar.

Reacties: Een reactie posten