Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

 Redirect has landed

Een van de meest besproken, zo niet de meest besproken ontbrekende functie van Thunderbird is eindelijk af: Mail Redirect.

De functie werd voornamelijk verzocht door (vroegere) gebruikers van Eudora Mail. Zo ook door mijzelf. Ik gebruik Eudora sinds ik bij WOL in dienst kwam. Nadat ik daar weer weg was ben ik niet gestopt met het gebruik van Eudora.
Het programma boodt in de tijd een aantal functies die ik niet had in Netscape 4.x. Zo kon je standaard meerdere accounts beheren (ja, de pro versie), kun je heel goed filters aanbrengen, kon je automatisch antwoorden met vooraf gemaakte berichten, kun je de te quoten tekst selecteren en maakt Eudora gelijk de mail met enkel die tekst, enz... en kun je e-mail 'redirecten'.

Redirect is geen functie in de bestrijding van SPAM, al denken velen dat wel. Zeker als je kijkt naar de bug #12916. Het dient als extra mogelijkheid voor bijvoorbeeld bedrijven om e-mail die wordt verstuurd aan gebruiker X door te sturen naar gebruiker Y. Hierbij kan gebruiker Y direct een antwoord sturen (Reply), waarbij het antwoord wordt verstuurd naar de originele verzender. Het is dus een werklast verminderende, zeer gebruiksvriendelijke functie.

Maar als je eens tijd over hebt, lees dan de discussie en kijk eens rond op MailRedirect@mozdev om de extensie op te halen.

En nu wordt het tijd om nieuwe bugs te openen om nog meer goede functies uit Eudora naar Thunderbird te halen. En tegelijkertijd wordt het tijd dat Thunderbird nog meer functies van Outlook (dus niet Express) gaat ondersteunen. Denk aan de centrale kalender bijvoorbeeld. Maar dat zal allemaal nog wel even duren.

Reacties: Een reactie posten