Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Nero Recode

Ik heb, naar aanleiding van een eerdere review (1/2) die ik heb gelezen, gisteravond besloten om nog maar eens een dvd uit de collectie om te zetten naar een backup-op-cd. Eerdere pogingen waren niet altijd naar wens afgerond.

In een ver verleden heb ik eens de combinatie smartripper, flask en nog iets gebruikt. Dat werd uiteindelijk een zeer goed gelukte DivX, maar het koste mijn pc wel uren om tot dit besluit te komen.
Niet zo lang geleden heb ik het eens met Intervideo DVDCopy geprobeerd. Het leek allemaal wel aardig te gaan, maar het resultaat was niet wat het moest zijn. De film was twee keer zo groot als ik had opgegeven en mijn VLC ging er van op zijn gat.

Maar dit keer heb ik het dus geprobeerd met Nero Recode 2. Voor de goede orde, dit is een gratis aanvulling voor het pakket Nero 6. En ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden. Het resultaat is zeer goed en de bruikbaarheid is nog beter. Mits afgespeeld met Nero's eigen Nero Showtime. In dat geval krijg je namelijk de mogelijkheid de meegeripte ondertiteling aan en uit te zetten. En alle hoofdstukken zijn meegenomen. Je kunt dus, net als op de originele DVD, zappen van hoordstuk naar hoofdstuk. En dat laatste ben ik nog niet eerder tegengekomen bij DivX, Xvid of Ogg. Terwijl die laatste toch al heel wat kan.

Het wordt dus een beetje afwachten in hoeverre dit programma wordt opgepakt door de markt. Als het een beetje aanslaat komt er wel een plugin voor waardoor de bestanden die het programma maakt ook volledig te bekijken zijn in o.a. Real One en Windows Media Player.

Reacties: Een reactie posten