Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

ordinal 140 could not be located

{ applnch.exe - Ordinal Not Found }

"The ordinal 140 could not be located in the dynamic link library
MAPI32.dll."

[ OK ]

JAH. Ik heb eindelijk de oplossing gevonden voor de foutmelding die ik tegenkwam op 1 van de PC's die verbond met domein op een SBS 2003 server. En de oplossing komt helaas niet uit de Microsoft Knowledge Base maar uit de door Google gemaakte koppeling naar de Microsoft nieuwsgroep microsoft.public.windows.server.sbs. Microsoft zou toch iets moeten doen aan de koppeling tussen de KB en de nieuwsgroepen. Veel informatie en problemen worden juist in de nieuwsgroepen gesteld en opgelost.

Hoe dan ook, die foutmelding heeft dus te maken met het door e-mailprogramma's die ook graag MAPI ondersteuning willen aanbieden. Op het moment dat een PC aanlogd op het domein en via het domein een zootje software moet ontvangen, zou deze machine ook een exemplaar Outlook 2003 moeten krijgen. En daar gaat het fout. Er ontstaat ruzie over MAPI ondersteuning. In mijn situatie ontstaat er ruzie met de MAPI ondersteuning geboden door Eudora. In Eudora kun je via Tools, Options, MAPI de instellingen aanpassen van Eudora's MAPI implementatie. Het schakelen van de instelling "Use Eudora MAPI server:" van "Always" naar "When Eudora is running" is voldoende om de foutmelding te voorkomen. De installatie van de programma's gaat nog niet van start, maar dat kan nog allerlei redenen hebben waar ik me nog niet in heb verdiept.

Reacties: Een reactie posten