Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Microsoft leert wel

Soms moet je een bedrijf als Microsoft ook prijzen voor haar werk. Zeker als ze een product verbeteren. Vandaag constateer ik dat ik gisteren blijkbaar Windows Media Player 10 heb geïnstalleerd via de Windows Update die ik gisteren heb gedraaid. En er is een hele goede verbetering doorgevoerd.

In versie (ik geloof) 9 voerde Microsoft een, voor haar doen, zeer futuristische feature in: de interface met bochtjes.

Maar omdat niet iedereen die nieuwe interface zou snappen had men het zo gemaakt dat het eigenlijk maar een schilletje was op de normale interface. Met als het gevolg dat je die normale interface om de haverklap te zien kreeg. Beetje met je muis op de rand of net buiten de rand van de moderne interface hangen en je kreeg de oude interface te zien. Storend en handig tegelijk. Storend, want het beeld veranderde telkens. Handig, want die nieuwe interface was totaal niet handig.

De nieuwe interface is zeker verbeterd. De X is weer leesbaar ten alle tijden, dus uitschakelen bij het onbedoeld openen (dat gebeurt vaak joh) gaat weer makkelijk. En de interface veranderd niet meer zonder dat je begrijpt waarom.

Reacties:
Persoonlijk heb ik nooit wat begrepen van die zuurstokkleurtjes van MS. Het erge is dat ze bij MS nog een trend hebben gezet ook; ieder ander software huis dat een beetje 'hippe' tools wil slijten, zorgt er tegenwoordig voor dat hun programmaatjes er net zo gelikt uit zien als die van MS. En ik vind het niet om áán te zien!

Wat is er mis met het standaard Win2K schema?

Ik zal trouwens gelijk toegeven dat ik op mijn XP-machine een 'wél-toffe style' heb geinstalleerd (thank God for the UXTHEME.DLL-hack). Maar hiermee is het zo dat alle programmaatjes tenminste ook automatisch op die manier worden geskind.

Of althans, 'alle'.. wél alle programmaatjes die NIET menen een eigen MS-achtige style te moeten hanteren.

Anyways, wat betreft de Media Player, gelukkig is er nog Media Player Classic :) http://sf.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358&release_id=227046


PS, nog bedankt voor de GMail invite (van een tijdje terug). :)

Arno
 
You're welcome.

Wat betreft de mediaplayer classic, die hoef je niet eens van SF af te halen. Microsoft heeft dat ding nooit weggehaald:
C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe
 
Een reactie posten