Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Windows XP installeren

De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik goed in staat ben om een Windows installatie in een relatief korte tijd goed om zeep te helpen. Helaas is dat nu ook weer het geval. Ik ben dus een uurtje geleden begonnen aan een nieuwe installatie.

In het verleden heb ik het wijze besluit genomen een eigen Windows cd te maken. Geheel legaal wel te verstaan. Ik heb, met behulp van de beschikbare Microsoft spullen, een eigen Windows XP SP1 cd gemaakt. En eigenlijk wilde ik mijn installatie draaiende houden totdat SP2 uitkomt. Dan kon ik daar namelijk een installatie cd van maken en die schoon installeren. Dat werkt domweg beter dan een SP installeren nadat Windows al draait. Al is het een schone installatie.
Maar om te komen waar ik in eerste instantie naartoe wil. De Windowsupdate biedt mij gelukkig veel updates. Ik ben nu, aan het eind van deze schone installatie, 70MB aan updates aan het installaren. Daarbij zijn een paar items die ik niet wil en twee items die gescheiden moeten worden geïnstalleerd. WHAAA. En die komen dan allemaal ook nog in de "Add/Remove Software" lijst te staan. Voor een goed overzicht. Dat is gelijk een van de goede verbeteringen in SP2. Daarin wordt de lijst gefilterd op Windows Update items.

Wordt vervolgd.

Reacties: Een reactie posten