Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Nieuwe onderdelen

De eerder genoemde tocht stond in het teken van het testen van nieuwe onderdelen. Als eerste eigenlijk de tubus drager. Ondanks dat deze drager beter is dan de vorige, bood het niet het gewenste resultaat. Ik zal dus langer moeten zoeken naar de oplossing.
Het probleem is, dat mijn fiets beladen instabiel wordt. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit niet zozeer aan de fiets ligt. Meer aan mijzelf. Ik heb de fiets voorzien van een racestuur. Hierdoor zit ik veel verder voorover. Het zwaartepunt komt hierdoor veel meer naar voren te liggen. En daar is de frameconstructie blijkbaar niet op gebouwd. Als ik rechtop ga zitten met de handen aan het stuur, dan is de instabiliteit weg. Maar ik ben van mening dat het geheel zo stabiel moet zijn, dat ik met losse handen kan rijden als de fiets beladen is. Dit is met veel fietsen mogelijk, niet met de mijne.


Maar het ging dus om nieuwe onderdelen. De drager is dan wel nieuw, maar die heb ik al eens eerder belicht. Het gaat nu om de petfleshouder. Het ding moest bovenop de schuine buis, maar de ophanging is zo ongelukkig (relatief), dat deze daar niet past. Maar het ding past dus juist weer wel onder de schuine buis. Ik moet nu alleen nog de geschikte petfles vinden die goed in de houder past, zodat ik de fles niet met wat extra elastiek op z'n plek moet houden.
Wil je ook een petfleshouder? Koop het net als ik bij Bike4Travel.

Reacties: Een reactie posten