Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Nieuwe inzichten

Oude statistieken kunnen zeer nuttige nieuwe inzichten geven in de manier waarop een website bezoekers trekt. Sinds RW&L is overgestapt op Mambo maken we geen gebruik meer van de zeer mooie en nuttige statistieken die we verzamelen met MetaTraffic. Mambo is voorzien van, welliswaar ietwat beperkt, eigen statistieken.

De statistieken draaien nog wel en houden nog een paar dingen bij. Zo wordt de sidetab nog steeds gemeten. En natuurlijk 127.0.0.1 en MozNews. En dus komen we terug op de reden waarom ik dit meld. Ik keek zojuist naar de statistieken van de afgelopen 7 dagen en daarin viel me iets op. Er waren heel veel bezoeken van een website (20 bezoeken in 7 dagen). Dus ik ging dat eens uitzoeken. Duh.
Het verwijst naar een post uit redemption in a blog, een Mozilla blog die ik volg. In de comments van die blog gaf ik een reactie op de manier die ze noemde om MSN Messenger in XP goed te vermoorden. Mijn methode bleek wel zo aantrekkelijk, dat de post is aangepast om te verwijzen naar mijn post. En daarbij werd mijn nick dus gekoppeld aan deze blog.
Lang verhaal dus, maar wel geinig. De post is uit november vorig jaar en levert nu dus nog steeds 20 bezoekers op in 7 dagen. En dat vind ik dus opvallend.

Reacties: Een reactie posten