Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

  XUL

Vorige week heb ik een bezoek mogen brengen aan de Microsoft DevDays 2005 in Den Haag. Dit dankzij mijn werkgever. Het is toch eigenlijk wel erg mooi wat Microsoft allemaal maakt, ondanks de vele vooroordelen tegenover dit bedrijf. En die blijven er zeker bestaan na deze dag. Ik zou bijna zeggen dat ze verzwakt en versterkt zijn in één beweging.
Ik zal dit toelichten aan de hand van een voorbeeld over de aanstaande Visual Studio 2005 en eigenlijk aan de hand van de beschikbare studentenversies van deze software. Wat ik zeer goed nieuws vind is dat Microsoft duidelijker naar voren begint te brengen dat ze schonere code gaan schrijven, dat ze zelf gaan werken volgens standaarden (al dan niet hun eigen standaarden). Dit vind ik persoonlijk heel goed nieuws. Het slechte in het geheel is dan weer, dat we tijdens een van de presentaties erop worden gewezen dat dit erin zit, het schone code werken, maar dat er ook mogelijkheden zijn om de errors om te zetten in waarschuwingen en zelfs in het geheel negeren van de foute code.... Toch weer jammer.

En terwijl ik daar zat heb ik mezelf wat voorgenomen: ik wil XUL leren. Dus dat moet ik dan maar ook doen. Ik las zelfs op Mozbrowser.nl dat dit niet alleen meer voorbehouden is aan Gecko browsers, maar ook aan alternatieven. Zelfs aan Internet Explorer.

Heel ander punt, maar toch ook niet, is dat ik waarschijnlijk een nieuwe categorie zal invoeren: Plone.
Op mijn werk kom ik hier zoveel mee in aanraking dat het me meer dan logisch lijkt dat ik hier zo nu en dan daar ook over blaat. De posts zullen zeer waarschijnlijk een icoon krijgen vergelijkbaar met Mozilla posts.

Reacties: Een reactie posten