Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

15/06/2004 14:06 Viruswaarschuwing: Win32.Zafi.B@mm (update)

Ik was een beetje aan het surfen en kwam langs de site van Wanadoo. Althans, kwam er eigenlijk niet echt langs, want al op pagina twee werkte de boel niet meer. Kennelijk kwam een advertentie van doubleclick niet goed door. En dat, in combinatie met slordig ontwerp van de site, maakte dat de site niet echt wilde doorladen. Kreeg een stukkie menu en een klein beetje tekst, maar meer niet.
Wat bedoel ik met slecht ontwerp? Nou, stel je wilt reclame middels javascript of zoiets in je pagina toevoegen. De beste manier is dit helemaal aan het einde van je code te zetten. In dat geval wordt de pagina alvast opgebouwd. Mocht de reclame niet lekker snel laden (en met doubleclick is dat zeer regelmatig het geval), dan wordt de rest van de pagina niet opgehouden. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je de reclame helemaal onderaan de website hoeft neer te zetten. Met behulp van een div element en wat css kun je de reclame werkelijk overal plaatsen. Kwestie van goed ontwerpen!

Maar juist ja. Toen bedacht ik me, laat ik eens kijken of er nog problemen zijn bij Casema. Valt vandaag wel meer.
Er zwerft een nieuw virus op het Internet. Het bericht bevat een .Pif bestand als bijlage en heeft als onderwerp onder andere: "Er staat een eCard voor u klaar!"

U kunt meer informatie vinden op: http://www.bitdefender.com/bd/site/virusinfo.php?menu_id=1&v_id=273

Het virus wordt op dit moment nog niet herkend door Norton Antivirus.

Wij raden u aan om berichten met dit onderwerp niet te openenen, maar direct te verwijderen. Dit geldt ook voor overige berichten met een bijlage met als extensie .Pif.

Bron: Casema

Reacties: Een reactie posten