Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

 Giant Expedition 2005

Ik ben gisteren samen met mijn vriendin even langsgeweest bij mijn rijwielhandel in Zeist. Zij wilde namelijk kijken naar een leuke fiets. En daarnaast zou de nieuwe Giant Expedition 2005 te bewonderen zijn. En een gebruikte uit 1999 (die ik nu heb) in een relatieve kleine damesmaat zou binnen zijn. Helaas, enkel het herenmodel uit het setjes was er, de dames komt dinsdag. Weer een excuus om naar mooie fietsen te kijken.

Anyways, de Expedition is dit jaar weer zeer mooi moet ik zeggen. De kleur is gelukkig bij een variant van zwart gebleven. Een goede kleur voor deze fiets. Hopelijk houden ze dat er nog jaren in. De fiets is dit jaar behoorlijk luxer gemaakt. Men is terug bij de Magura remmen, nu met een heel makkelijk sluiting. Er zit een hendeltje naast. Je haalt het open en je kunt de remblokken vervangen, het wiel eruit halen en weet ik veel wat je nog meer wilt doen. Je zet de hendel weer dicht en alles zit weer goed op de plek!!! Dus niets afstellen of weet ik veel wat. De remmen die ik heb werken namelijk iets anders. Die moet je één keer goed afstellen en daarna nooit meer aanraken. Remblokken vervangen betekent bandje leeg laten lopen, wiel eruit, blokjes eruit en erin, wiel erin en pompen. Relatief weinig werk. Nu is dat bandje leeg laten lopen verleden tijd. En met 38 of 40mm bandjes is dat niet echt onaangenaam. Da's lang pompen met een handpompje, of deze nou hoge druk heeft of niet.

Reacties: Een reactie posten