Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog. U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog. U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.
Onderzoek: de browser bepaalt het surfgedrag
Waar je allemaal onderzoek naar doet.
De opkomende populariteit van de Mozilla-browser Firefox is geen goed nieuws voor adverteerders. IE-gebruikers klikken zeker vier keer zoveel op advertenties.
Dat blijkt althans uit een meting die is uitgevoerd door het Duitse bedrijf Adtech. In de periode oktober en november klikte slechts 0,11 procent van de Firefox-gebruikers een keer op een advertentie. Bij de Internet Explorer-gebruikers was deze zogeheten clickratio 0,5 procent.
Met een score van 0,11 procent klikt de Firefox-gebruiker het minst van alle internetters op advertenties, aldus Adtech. De clickratio's van Opera- en Mozilla-gebruikers liggen tussen de 0,2 en 0,4 procent.
Adtech heeft geen duidelijke verklaring voor de lagere score van Firefox. "Deze gebruikers hebben wellicht een ander surfgedrag. Ook kan de standaard popup-blocker een oorzaak zijn", aldus Dirk Freytag van Adtech.
De populariteit van Firefox is, sinds de lancering van versie 1.0 in november, snel gestegen. Volgens Adtech had Firefox in augustus nog een marktaandeel van ongeveer 2 procent. Inmiddels is dit gegroeid tot 5,5 procent. Het aandeel van Internet Explorer is inmiddels gedaald tot onder de 90 procent. Bron: Webwereld.nl
Dat blijkt althans uit een meting die is uitgevoerd door het Duitse bedrijf Adtech. In de periode oktober en november klikte slechts 0,11 procent van de Firefox-gebruikers een keer op een advertentie. Bij de Internet Explorer-gebruikers was deze zogeheten clickratio 0,5 procent.
Met een score van 0,11 procent klikt de Firefox-gebruiker het minst van alle internetters op advertenties, aldus Adtech. De clickratio's van Opera- en Mozilla-gebruikers liggen tussen de 0,2 en 0,4 procent.
Adtech heeft geen duidelijke verklaring voor de lagere score van Firefox. "Deze gebruikers hebben wellicht een ander surfgedrag. Ook kan de standaard popup-blocker een oorzaak zijn", aldus Dirk Freytag van Adtech.
De populariteit van Firefox is, sinds de lancering van versie 1.0 in november, snel gestegen. Volgens Adtech had Firefox in augustus nog een marktaandeel van ongeveer 2 procent. Inmiddels is dit gegroeid tot 5,5 procent. Het aandeel van Internet Explorer is inmiddels gedaald tot onder de 90 procent. Bron: Webwereld.nl
Reacties:
Een reactie posten