Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Hockey

Het nadert dan echt. Ik heb me iets voorgenomen en de uitvoering daarvan begint toch wel heel dicht in de buurt te komen. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid (lees: ik zal me de pleuris moeten trainen) dan toch nog een keer samen met mijn jongere broertje in een team spelen.

Op zich best wel grappig. Ik ben jaren geleden (5) gestopt met hockey. In die tijd speelde ik voor Heren 1 in Nieuwegein. We deden het niet onaardig in die jaren, maar inmiddels doen ze het zelfs nog beter. Ik ben in die tijd gestopt omdat ik voor mijn plezier te vaak geblesseerd was. Daar kwam ook nog eens bij dat ik weer ging beginnen aan een studie in almere, dus qua reistijden was het ook verre van ideaal. En aangezien ik in de weekenden toch weer meer hier in de buurt was, was spelen voor Almere ook niet echt aan de orde.
Nu komt daar dus verandering in. Het is sinds vandaag ook een heel stuk dichterbij gekomen. Ik kreeg een brief van een hockeyvereniging met daarin de uitnodiging om ergens in augustus deel te gaan nemen aan de selectietrainingen voor het eerste elftal. De doelstelling is duidelijk. Na de degradatie naar de derde klasse dit jaar wil Doorn volgend jaar weer haar opwachting kunnen maken in de tweede klasse. Blijkbaar zijn er genoeg mensen en middelen die daaraan willen meewerken. En ik mag daar ook deel van uitmaken.

Fijn is, dat ik zelfs voor de weken die nu volgen een trainingsschema heb mogen ontvangen om me bezig te houden en om vorm te komen. Anders gezegd, om aan mijn conditie te werken. Positief streven van me is, om me ook aan dit schema te houden.
Ben je zo 'heilig' dan? Och dat zou ik nog niet willen zeggen, maar aangezien ik dus 5 jaar geen hockeystick heb aangeraakt lijkt het me verschrikkelijk nuttig om conditioneel in optimale vorm te zijn om ook maar enige kans te maken tegen spelers die de afgelopen jaren hard getraind en veel gespeeld hebben op verschillende niveau's.

Komende week zal ik de zoektocht openen naar nieuwe scheenbeschermers. Ik heb jaren gebruik gemaakt van beschermers met een kunstof voorkant en speciale bescherming rond de enkel. Het mooie aan de dingen was dat ze zowel opzij van de enkel als ook voor de achterkant een bescherming hadden. Dat laatste ben ik nooit meer tegengekomen.
Afhankelijk van hoe glad het veld is in Doorn (het schijnt mee te vallen) moet ik op korte termijn ook op zoek naar nieuwe schoenen. Maar als het niet hoeft, dan zeker niet. Ben een goede Nederlander en ik heb vernomen dat de sponsor daar ook voor kan zorgen. Maar dan moet ik het wel tot de selectie schoppen.

Reacties: Een reactie posten