Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Uptime

nohost has been up for: 44 day(s), 0 hour(s), 59 minute(s), 35 second(s)

Ik moet trouwens eens zien of Nohost blijft draaien. Ik heb er Mercury op gezet om dienst te doen als SMTP server. En om de een of andere reden wil het ding niet relayen binnen het netwerk. Ik kan vanuit Mercury gewoon een e-mail sturen naar een extern adres, dus dat deel werkt. Maar ik kan niet vanaf een andere machine op het netwerk e-mail versturen via nohost. Lijkt erop dat poort 25 glashard dicht staat. Anders gezegd, ik zal wel ergens een poort moeten openen in me Windows server. Maar ja, hoe dat dan weer moet...

Update 1: Jahoe. Het kreng werkt. Ik zoeken zoeken zoeken. Maar dan op de verkeerde plek. Ik dacht dat de server fout zat. NOT. Het was de client.
Nadat ik op een helder moment maar eens via telnet ging controleren of die smtp server wel open stond (telnet nohost 25) kwam ik erachter dat ie dus open staat. De volgende stap was dan ook te kijken wat er dan aan de client veranderd kon worden. Het bleek de 'Authentication style' instelling in Eudora te zijn. Door deze te zetten van "Passwords" naar "Kerberos" ging de boel werken. Nu moet ik alleen nog testen of dit weer nadelige gevolgen heeft voor het ophalen van de e-mail.

Update 2: Jahoehoehoe. Ook ontvangen en versturen werkt nu. Hoefde niet zozeer in het account Kerberos in te schakelen, maar gewoon iets algemener. Het staat nu algemeen ingeschakeld (Tools, Options, Kerberos, "Kerberos Authentication ON").
Intern werkt het nu zoals gewenst. Extern wordt gewijgerd. Dat is dus beide goed. Alleen wil ik het nog zo hebben dat ik extern kan zeggen wie ik ben en als dat goed zit, dat ik wordt geaccepteerd. Dan heb ik namelijk de smtp geheel draaien voor mezelf.

Reacties: Een reactie posten