Let op!
Deze blog wordt niet langer op deze locatie onderhouden. Mijn blog is per mei 2005 te vinden op rw-l.nl/blog.

U wordt binnen 30 seconde automatisch doorverwezen naar de nieuwe url.

Router 2

Helaas, het heeft toch zover moeten komen. Ik (we) heb gisteren een nieuwe router aangeschaft. Het is de voor sommigen heel bekende Sitecom DC-202 geworden. Versie twee. Niet dat ik het verschil weet met versie een.

Het mooie aan de router is de ondersteuning voor het eerder ter sprake gekomen L2TP. Maar gisteren had ik even het idee dat dit het enige was wat het ding ondersteund.
Ik blij routertjes wisselen. Oude losgekoppeld, nieuwe aangesloten, geen verbinding. Hoop varianten geprobeerd, maar werken homaar. Uiteindelijk bleek er ook een storing te zijn bij Wanadoo. Dus ik heb het er maar op gegooid dat het daar aan lag. Vanmorgen nieuwe poging. Werkt gelijk.

Het is me ondertussen al wel gelukt het routertje drie keer onderuit te halen, waarbij twee keer dat de verbinding eruit ging en ik beneden de stroom er even af moest halen om weer te verbinden. En een keer echt een leuke crash van de router. En in alle drie de situaties omdat ik een legitieme wijziging doorvoerde aan de instellingen. De crash werd overigens veroorzaakt omdat ik twee alternatieve dns servers opgaf. De router biedt de optie, dus waarom zou ik het niet gebruiken....

Maar ja, nu kan ik mijn ouders in elk geval ook blij maken met een router, zij zijn nog steeds gezegd met de oude Com21 modem.

Reacties: Een reactie posten